Arkiv

Axlar
  • Träna facepull för axlar och rygg.

    Genomgång av teknik och tips med kompletterande övningar samt djupgående förklaringar.

    Läs mer
  • Thrusters är en sammansatt övning som tränar både styrka och kondition samtidigt.

    I denna guide går vi igenom allt om Thrusters.

    Läs mer
  • Totalt 18 olika och effektiva hantelövningar.

    Samtliga med bildillustration och förklaring av teknik och utförande.

    Läs mer

  • Träna hela kroppen med Kettlebell.

    Vi går igenom 15 olika och effektiva övningar med kettlebell att prova under ditt nästa träningspass.

    Läs mer
  • Kabeldrag åt sidan är en styrketräningsövning för axlarna som utförs med kablar.

    Vi går igenom utförande och viktiga saker att tänka på.

    Läs mer
  • Isolationsövningar, vilka de är och hur de fungerar.

    Vi går igenom allt om isolationsövningar, samtliga med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Stötpress är en övning som bygger styrka i hela din kropp.

    Stötpress börjar från hälarna och utvecklar styrka och kraft genom hela kroppen.

    Läs mer
  • 12 bra övningarna med skivstång inklusive teknik och utförande.

    Varje skivstångsövning visas med bild, och en beskrivning av hur övningen utförs med korrekt teknik och utförande.

    Läs mer
  • Axelövningar (Topp-8 bästa).

    Vi går igenom åtta av de bästa axelövningarna som du kan inkludera i ditt axelpass för bättre och effektivare axelträning.

    Läs mer
  • Shrugs kan utföras med hantlar eller skivstång och tränar primärt dina trapz och området däromkring.

    Se tips, teknik och utförande.

    Läs mer
  • Ont i axeln? Det här kan vara lösningen!

    Lär dig rehabövningar för axeln, övningar för rotatorkuffen samt vad du bör undvika för att bli bra i axeln.

    Läs mer

  • Träna hemma med 19 olika bra styrketräningsövningar.

    Varje övning visas med bild, text och ofta en djupgående förklaring av övningens utförande.

    Läs mer
  • Träningspass och övningar med gummiband.

    Lär dig börja träna med gummiband - 9 grundläggande övningar.

    Läs mer
  • Axelrotationer i form av inåtrotationer och/eller utåtrotationer är bland det bästa du kan göra för din rotatorcuff.

    Rotatorkuffen kan ofta värka om det blivit en viss obalans i styrka och muskelutveckling på framsidan av axel och bröstmuskulaturen kontra baksidan. Lär dig mer om vad du kan göra åt det.

    Läs mer
  • Upprätt rodd - Teknik och utförande Upprätt rodd är en bra axelövning som även tränar övre delen av ryggen och trapezius. Upprätt rodd är en övning med relativt högt skaderisk. Vi förklarar hur du ska göra för att minska skaderisken. förebygg axelproblem Tränings- & kostschema anpassat unikt efter dig och ditt mål Vi rekommenderar Läs mer...

    Läs mer
  • Omvända flyes är en utmärkt övning som utvecklar din styrka i axlarna och mitten av ryggen.

    Omvända flyes kan utföras stående, sittandes, liggandes alternativt lutande mot en bänk och träffar primärt baksida axlar.

    Läs mer

  • Teknik och utförande i militärpress.

    Vi går igenom sittande militärpress med hantlar och skivstång, samt stående militärpress och vad som är viktigt att tänka på när du tränar pressar.

    Läs mer
  • Axelpress är en bra axelövning som tränar hela axelpartiet.

    Lär du hur du bäst utför axelpress för att motverka skador och för att optimera dina resultat

    Läs mer