Hantlar

  • Goblet squat är en enkel och bra introduktions- eller uppvärmningsövning inför knäböj.

    Läs mer
  • Tricep Kickbacks ger en bra och isolerad träning av triceps.

    Vi går igenom kickbacks steg för steg med hantlar och kabeltrissa.

    Läs mer
  • Preacher curls är en bra bicepsövning, något tuffare med anledning av att du inte kan ta hjälp av andra muskler för att få upp vikten.

    Läs mer
  • Övningen turkish get-up tränar både styrka, balans, stabilitet, rörlighet och kondition.

    Läs mer
  • Bulgarian Split Squat är en av de bästa benövningarna för lår och rumpa.

    I denna artikel går vi igenom tekniken och ger dig värdefulla tips.

    Läs mer
  • Totalt 18 olika och effektiva hantelövningar.

    Samtliga med bildillustration och förklaring av teknik och utförande.

    Läs mer

  • Vi går igenom 7 högeffektiva tricepsövningar för din träning.
    Övningarna stimulerar triceps att växa sig större och starkare.

    Läs mer
  • Vi går igenom vad funktionell träning är, fördelar med funktionell träning och vad som är extra viktigt att tänka på.

    Lär dig mer och kom igång med funktionell träning.

    Läs mer
  • Axelövningar (Topp-8 bästa).

    Vi går igenom åtta av de bästa axelövningarna som du kan inkludera i ditt axelpass för bättre och effektivare axelträning.

    Läs mer
  • Shrugs kan utföras med hantlar eller skivstång och tränar primärt dina trapz och området däromkring.

    Se tips, teknik och utförande.

    Läs mer
  • Pullover är en bra styrketräningsövning som kan utföras med stång, hantlar, kettlebells eller viktskiva.

    Pullover tränar din överkropp effektivt, och träffar extra bra muskelgrupper som bröst, rygg, axlar och armar.

    Läs mer
  • Koncentrationscurl är en effektiv armövning för att träna upp dina biceps.

    Koncentrationscurl är en så kallad isolationsövning där målet är att isolera träningen av biceps så mycket som möjligt. Lär dig hur och varför.

    Läs mer

  • 14 bra armövningar för att träna biceps och triceps.

    Varje triceps och biceps övning instrueras med tydliga instruktioner och bilder. Läs mer.

    Läs mer

  • Vi går igenom 14 av de bästa benövningarna som du kan inkludera i ditt benpass för bättre och tyngre benträning.

    Välj de bästa benövningarna.

    Läs mer
  • Topp-8 bästa bröstövningarna för att träna upp bröstmusklerna.

    Vi går igenom bra bröstövningar som utförs med skivstång, hantlar, kablar eller utan redskap.

    Läs mer

  • Ryggträning är viktigt för att förebygga ryggont och dålig hållning.

    Vi går igenom nio av de bästa ryggövningarna som du kan inkludera i ditt ryggpass för bättre och effektivare ryggträning.

    Läs mer

  • Träna rumpan med 16 bra rumpövningar, samtliga förklarade med både text och bild.

    Vi går igenom olika typer av rumpövningar som du kan träna hemma och/eller på gym.

    Läs mer
  • Träningsmetoder som dropset, superset och +9 andra effektiva metoder.

    Enkla förklaringar till varje träningsmetod med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Tricepspress med teknik och utförande i alla versioner.

    Lär dig mer om sittande och liggande tricepspress med hantlar eller stång.

    Läs mer
  • Träna biceps med hantelcurls.

    Vi går igenom olika typer av hantelcurls, från stående till sittande hantelcurls.

    Läs mer
  • Hantelpress är en utmärkt bröstövning och ett perfekt alternativ till den traditionella bänkpressen.

    Vi går igenom teknik och utförande samt hur övningen bäst utförs.

    Läs mer
  • Hantelflyes är en isolerande bröstövning där du genom bänkens inställning kan välja om du vill träna den övre- eller nedre delen av bröstmusklerna.

    Läs mer

  • Utfallssteg är en bra styrkeövning för att träna underkroppen.

    Vi kommer i denna artikel gå igenom utfallssteg och hur övningen bäst utförs.

    Läs mer
  • Hantelrodd är en ryggövning som utförs med hantlar.

    Vi går detaljerat igenom hur övningen utförs och viktiga punkter att tänka på.

    Läs mer
  • Omvända flyes är en utmärkt övning som utvecklar din styrka i axlarna och mitten av ryggen.

    Omvända flyes kan utföras stående, sittandes, liggandes alternativt lutande mot en bänk och träffar primärt baksida axlar.

    Läs mer
  • Axelpress är en bra axelövning som tränar hela axelpartiet.

    Lär du hur du bäst utför axelpress för att motverka skador och för att optimera dina resultat

    Läs mer