Skivstång

  • Frontböj är en variant av vanliga knäböj (Back Squat).

    I denna artikel går vi igenom frontböj med rätt teknik och korrekt utförande.

    Läs mer
  • Hip thrusters är en av de absolut bästa rumpövningarna för att få en starkare och snyggare rumpa.

    Förklaring av Hip Thrusters med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Bulgarian Split Squat är en av de bästa benövningarna för lår och rumpa.

    I denna artikel går vi igenom tekniken och ger dig värdefulla tips.

    Läs mer
  • Thrusters är en sammansatt övning som tränar både styrka och kondition samtidigt.

    I denna guide går vi igenom allt om Thrusters.

    Läs mer
  • Frivändning är en relativt avancerad övning som kräver god teknik och koordination.

    Cleans som frivändningar också kallas, är en gren i olympiska lyft och en vanlig övning inom crossfit.

    Läs mer
  • Genomgång av skivstångscurl med teknik och utförande.

    Skivstångscurl är en av de bästa bicepsövningarna, som du kan läsa allt om i denna guide.

    Läs mer

  • Stora och kompletta marklyftsguiden 2021.

    Vi går igenom teknik i marklyft, vanliga misstag, fördelar samt viktiga tips och utförande.

    Läs mer
  • Basövning är en styrketräningsövning som aktiverar ett stort antal muskler samtidigt.

    Vi går igenom de 3 traditionella basövningarna bänkpress, knäböj och marklyft samt 2 extra.

    Läs mer
  • Raka marklyft är en perfekt övning att använda som komplement till dina vanliga marklyft och för effektiv träning av baksida lår och rumpa.

    Lär dig korrekt teknik och utförande i raka marklyft.

    Läs mer
  • Vi går igenom vad funktionell träning är, fördelar med funktionell träning och vad som är extra viktigt att tänka på.

    Lär dig mer och kom igång med funktionell träning.

    Läs mer
  • Stötpress är en övning som bygger styrka i hela din kropp.

    Stötpress börjar från hälarna och utvecklar styrka och kraft genom hela kroppen.

    Läs mer
  • 12 bra övningarna med skivstång inklusive teknik och utförande.

    Varje skivstångsövning visas med bild, och en beskrivning av hur övningen utförs med korrekt teknik och utförande.

    Läs mer
  • Axelövningar (Topp-8 bästa).

    Vi går igenom åtta av de bästa axelövningarna som du kan inkludera i ditt axelpass för bättre och effektivare axelträning.

    Läs mer
  • Shrugs kan utföras med hantlar eller skivstång och tränar primärt dina trapz och området däromkring.

    Se tips, teknik och utförande.

    Läs mer
  • Teknik och utförande i lutande bänkpress. Bänkpress med lutning är en variant av traditionell bänkpress som framförallt tränar upp övre delen av bröstmusklerna.

    Se tips, tekniker och korrekt utförande i vår artikel om lutande bänkpress.

    Läs mer

  • 14 bra armövningar för att träna biceps och triceps.

    Varje triceps och biceps övning instrueras med tydliga instruktioner och bilder. Läs mer.

    Läs mer

  • Vi går igenom 14 av de bästa benövningarna som du kan inkludera i ditt benpass för bättre och tyngre benträning.

    Välj de bästa benövningarna.

    Läs mer
  • Topp-8 bästa bröstövningarna för att träna upp bröstmusklerna.

    Vi går igenom bra bröstövningar som utförs med skivstång, hantlar, kablar eller utan redskap.

    Läs mer

  • Ryggträning är viktigt för att förebygga ryggont och dålig hållning.

    Vi går igenom nio av de bästa ryggövningarna som du kan inkludera i ditt ryggpass för bättre och effektivare ryggträning.

    Läs mer

  • Träna rumpan med 16 bra rumpövningar, samtliga förklarade med både text och bild.

    Vi går igenom olika typer av rumpövningar som du kan träna hemma och/eller på gym.

    Läs mer
  • Träningsmetoder som dropset, superset och +9 andra effektiva metoder.

    Enkla förklaringar till varje träningsmetod med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Bicepscurl med z stång Curls kan utföras i många olika former. Idag ska vi gå igenom bicepscurls med z-stång, även kallat ez-stång. Tränar dina biceps En av de bättre bicepsövningarna för muskeltillväxt Tillåter dig att träna med tyngre vikter än exempelvis hantelcurls En av de bästa övningarna för att bli starkare i armarna Perfekt övning för Läs mer...

    Läs mer
  • Upprätt rodd - Teknik och utförande Upprätt rodd är en bra axelövning som även tränar övre delen av ryggen och trapezius. Upprätt rodd är en övning med relativt högt skaderisk. Vi förklarar hur du ska göra för att minska skaderisken. förebygg axelproblem Tränings- & kostschema anpassat unikt efter dig och ditt mål Vi rekommenderar Läs mer...

    Läs mer
  • Tricepspress med teknik och utförande i alla versioner.

    Lär dig mer om sittande och liggande tricepspress med hantlar eller stång.

    Läs mer
  • Rumänska marklyft är en bra övning som du bör ha i ditt träningsprogram.

    Lär dig mer om hur rumänska marklyft bäst utförs.

    Läs mer
  • Skivstångsrodd är en av de största och bästa ryggövningarna.
    Vi går igenom teknik och utförande i stångrodd samt vad som är viktigt att tänka på.

    Läs mer

  • Teknik och utförande i militärpress.

    Vi går igenom sittande militärpress med hantlar och skivstång, samt stående militärpress och vad som är viktigt att tänka på när du tränar pressar.

    Läs mer