Ben

  • Frontböj är en variant av vanliga knäböj (Back Squat).

    I denna artikel går vi igenom frontböj med rätt teknik och korrekt utförande.

    Läs mer
  • Goblet squat är en enkel och bra introduktions- eller uppvärmningsövning inför knäböj.

    Läs mer
  • Effektiva övningar som går att genomföra med enbart kroppsvikt.

    Samtliga kroppsviktsövningar visas med bild och lista som går igenom steg för steg hur övningarna bäst utförs.

    Läs mer
  • Hip thrusters är en av de absolut bästa rumpövningarna för att få en starkare och snyggare rumpa.

    Förklaring av Hip Thrusters med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Bulgarian Split Squat är en av de bästa benövningarna för lår och rumpa.

    I denna artikel går vi igenom tekniken och ger dig värdefulla tips.

    Läs mer
  • Thrusters är en sammansatt övning som tränar både styrka och kondition samtidigt.

    I denna guide går vi igenom allt om Thrusters.

    Läs mer
  • Frivändning är en relativt avancerad övning som kräver god teknik och koordination.

    Cleans som frivändningar också kallas, är en gren i olympiska lyft och en vanlig övning inom crossfit.

    Läs mer
  • Burpees är en högintensiv övning som kan göras utan redskap.

    Vi går igenom Burpees med teknik, tips och korrekt utförande.

    Läs mer
  • Höftlyft är en av de bästa rumpövningarna som du kan träna hemma.

    I denna guide går vi igenom tips, teknik och utförande i höftlyft.

    Läs mer
  • Jägarvila, eller wall-sit som den även kallas är en bra benövning.

    Du kan utföra jägarvila hemma, med enbart kroppsvikten som redskap.

    Läs mer
  • Totalt 18 olika och effektiva hantelövningar.

    Samtliga med bildillustration och förklaring av teknik och utförande.

    Läs mer

  • Träna hela kroppen med Kettlebell.

    Vi går igenom 15 olika och effektiva övningar med kettlebell att prova under ditt nästa träningspass.

    Läs mer

  • Stora och kompletta marklyftsguiden 2021.

    Vi går igenom teknik i marklyft, vanliga misstag, fördelar samt viktiga tips och utförande.

    Läs mer
  • Isolationsövningar, vilka de är och hur de fungerar.

    Vi går igenom allt om isolationsövningar, samtliga med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Raka marklyft är en perfekt övning att använda som komplement till dina vanliga marklyft och för effektiv träning av baksida lår och rumpa.

    Lär dig korrekt teknik och utförande i raka marklyft.

    Läs mer
  • 12 bra övningarna med skivstång inklusive teknik och utförande.

    Varje skivstångsövning visas med bild, och en beskrivning av hur övningen utförs med korrekt teknik och utförande.

    Läs mer

  • Träna hemma med 19 olika bra styrketräningsövningar.

    Varje övning visas med bild, text och ofta en djupgående förklaring av övningens utförande.

    Läs mer

  • Vi går igenom 14 av de bästa benövningarna som du kan inkludera i ditt benpass för bättre och tyngre benträning.

    Välj de bästa benövningarna.

    Läs mer
  • Träningspass och övningar med gummiband.

    Lär dig börja träna med gummiband - 9 grundläggande övningar.

    Läs mer

  • Träna rumpan med 16 bra rumpövningar, samtliga förklarade med både text och bild.

    Vi går igenom olika typer av rumpövningar som du kan träna hemma och/eller på gym.

    Läs mer
  • Lär dig pistol squat och att utföra knäböj på ett ben med vår 7-stegs guide.

    Steg för steg guide till dina första pistol squats.

    Läs mer
  • Träna squats med 8 olika typer av knäböj, inklusive förklaringar i text och bild till varje övning.

    Variera din benträning och lär dig nya typer av knäböj med vår guide.

    Läs mer
  • Benspark är en utmärkt övning för en isolerad träning av framsida lår.

    Läs vår kompletta guide för benspark så du kan vara helt säker på övningens utförande.

    Läs mer
  • Vi går igenom muskler som tränas i benpress, vikter i benpress och självklart optimal teknik.

    Benpress är en bra benövning för att bli starkare i underkroppen, och framförallt i övningar som knäböj och marklyft.

    Läs mer
  • Här kan du lära dig hur liggande lårcurl fungerar teknikmässigt, vad som är viktigt att tänka på och vilka muskler som tränas.

    Liggande lårcurl är en bra styrketräningsövning för att träna baksida lår och rumpa. Läs mer i artikeln..

    Läs mer

  • Utfallssteg är en bra styrkeövning för att träna underkroppen.

    Vi kommer i denna artikel gå igenom utfallssteg och hur övningen bäst utförs.

    Läs mer
  • Vadpress är en bra övning för att träna upp vadmusklerna.

    Vi ger tips och tekniktänk för en så bra vadträning som möjligt.

    Läs mer
  • Rumänska marklyft är en bra övning som du bör ha i ditt träningsprogram.

    Lär dig mer om hur rumänska marklyft bäst utförs.

    Läs mer