Arkiv

Muskler
  • Hip thrusters är en av de absolut bästa rumpövningarna för att få en starkare och snyggare rumpa.

    Förklaring av Hip Thrusters med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Kettlebellsving är en övning som är väldigt effektiv, funktionell och väldigt vanlig inom crossfit.

    I denna artikel skriver vi om teknik, utförande och bra kompletterande övningar till kettlebellsving.

    Läs mer
  • Bulgarian Split Squat är en av de bästa benövningarna för lår och rumpa.

    I denna artikel går vi igenom tekniken och ger dig värdefulla tips.

    Läs mer
  • Thrusters är en sammansatt övning som tränar både styrka och kondition samtidigt.

    I denna guide går vi igenom allt om Thrusters.

    Läs mer
  • Vadpress är en övning som riktar in sig enbart på vaderna.

    Vi går igenom hur du kan träna vaderna med tips, teknik och utförande.

    Läs mer
  • Frivändning är en relativt avancerad övning som kräver god teknik och koordination.

    Cleans som frivändningar också kallas, är en gren i olympiska lyft och en vanlig övning inom crossfit.

    Läs mer
  • Höftlyft är en av de bästa rumpövningarna som du kan träna hemma.

    I denna guide går vi igenom tips, teknik och utförande i höftlyft.

    Läs mer
  • Dips med teknik och utförande.

    Vilka muskler som tränas i dips, och bra övningar att kombinera med.

    Läs mer
  • 12 Symptom på Testosteronbrist.

    Vad du kan göra för att vända en testosteronbrist, och naturliga sätt att öka produktionen.

    Läs mer
  • Vanliga symptom som kan vara tecken på magnesiumbrist.

    Vi går igenom orsaker till magnesiumbrist och hur du ska öka ditt magnesiumintag.

    Läs mer
  • Totalt 18 olika och effektiva hantelövningar.

    Samtliga med bildillustration och förklaring av teknik och utförande.

    Läs mer
  • Genomgång av skivstångscurl med teknik och utförande.

    Skivstångscurl är en av de bästa bicepsövningarna, som du kan läsa allt om i denna guide.

    Läs mer

  • Träna hela kroppen med Kettlebell.

    Vi går igenom 15 olika och effektiva övningar med kettlebell att prova under ditt nästa träningspass.

    Läs mer

  • Stora och kompletta marklyftsguiden 2021.

    Vi går igenom teknik i marklyft, vanliga misstag, fördelar samt viktiga tips och utförande.

    Läs mer

  • Greppstyrka är viktigt för många övningar.

    Vi förklarar hur du tränar din greppstyrka.

    Läs mer
  • Träna biceps med rätt bicepsövningar.

    Vi går igenom 5 av de bästa bicepsövningarna från vår stora armövningsguide. Genomgång av varje övning.

    Läs mer

  • Vi går igenom 7 högeffektiva tricepsövningar för din träning.
    Övningarna stimulerar triceps att växa sig större och starkare.

    Läs mer
  • Träna rygg hemma med kroppsvikt, gummiband eller hantlar.

    Vi listar de 11 bästa, och mest effektiva ryggövningarna som du kan träna hemma.

    Läs mer
  • Basövning är en styrketräningsövning som aktiverar ett stort antal muskler samtidigt.

    Vi går igenom de 3 traditionella basövningarna bänkpress, knäböj och marklyft samt 2 extra.

    Läs mer
  • Vi går igenom vad funktionell träning är, fördelar med funktionell träning och vad som är extra viktigt att tänka på.

    Lär dig mer och kom igång med funktionell träning.

    Läs mer
  • Stötpress är en övning som bygger styrka i hela din kropp.

    Stötpress börjar från hälarna och utvecklar styrka och kraft genom hela kroppen.

    Läs mer
  • Progressiv överbelastning är ett måste för träningsresultat.

    Lär dig vad det är, och varför det är så viktigt.

    Läs mer
  • Föruttröttningsmetoden är en unik träningsmetod som är effektiv för att uppnå god muskeltillväxt.

    Lär dig utförande av föruttröttningsmetoden.

    Läs mer
  • Forced reps är en teknik som är till för att ta träningen till maximal failure.

    Lär dig exakt hur forced reps går till och vad det egentligen är.

    Läs mer
  • Dropset är en effektiv träningsmetod där du stegvis sänker vikterna för att lyckas träna den arbetande muskelgruppen så hårt som möjligt.

    Lär dig mer om dropset och hur det bäst tränas.

    Läs mer
  • Toppkontraktion är en teknik som går ut på att pausa rörelsen när rörelsebanan när muskelgruppen är under kraftigast anspänning.

    Lär dig mer om statisk toppkontraktion och hur det kan implementeras i din träning.

    Läs mer
  • Superset är en träningsmetod där du alternerar mellan flera olika övningar.

    Superset är ofta grupperat med en basövning och en mer isolerande övning.

    Läs mer
  • Axelövningar (Topp-8 bästa).

    Vi går igenom åtta av de bästa axelövningarna som du kan inkludera i ditt axelpass för bättre och effektivare axelträning.

    Läs mer
  • 27 tips för att bygga muskler och uppnå maximalt muskeltillväxt.

    Vi går igenom kost för att bygga muskler, träningsprogram träningsmetoder och återhämtningsbehov för att nämna några.

    Läs mer
  • Den lättförstådda guiden om BCAA, aminosyror och träning.

    Vi kommer gå igenom vad BCAA är, hur det fungerar, fördelar och vanliga biverkningar.

    Läs mer
  • Även om det kan kännas som att mer träning är lika med snabbare resultat så är det långt ifrån sanningen.

    Återhämtningen efter din träning är en av de absolut viktigaste faktorerna till vilka resultat du får. Lär dig optimera din optimering..

    Läs mer

  • 14 bra armövningar för att träna biceps och triceps.

    Varje triceps och biceps övning instrueras med tydliga instruktioner och bilder. Läs mer.

    Läs mer

  • Vi går igenom 14 av de bästa benövningarna som du kan inkludera i ditt benpass för bättre och tyngre benträning.

    Välj de bästa benövningarna.

    Läs mer
  • Topp-8 bästa bröstövningarna för att träna upp bröstmusklerna.

    Vi går igenom bra bröstövningar som utförs med skivstång, hantlar, kablar eller utan redskap.

    Läs mer
  • Ta del av ett välbeprövat och effektivt träningsprogram.

    Träningspassen bygger på basövningar, eller flerledsövningar, där du tränar flera muskelgrupper samtidigt.

    Läs mer
  • 13 bästa tipsen för att bli mer vältränad och atletisk.

    Vi går igenom de bästa tipsen för att lyckas träna upp en vältränad och atletisk kropp.

    Läs mer
  • Chins och pull ups ger effektiv träning av hela överkroppen.

    Chins är en övning som kan vara av bra hjälp i din resa mot en vältränad rygg och stark överkropp.

    Läs mer
  • Kost för att bygga muskler. Vi går igenom bra råvaror och ger dig konkreta tips som du kan använda i ditt kostschema för muskeltillväxt.

    Guiden riktar sig både till killar och tjejer som vill bygga muskler.

    Läs mer
  • Vi kommer gå igenom vad kolhydraterna har för inverkan på din kropp för dig som tränar.

    Hur olika kolhydratsintag kan ge olika resultat och hur du ska tänka kring kolhydrater för att endast få ut positiva effekter.

    Läs mer
  • Träningsmål - 8 exempel på hur du når dina mål med träningen.

    Vi listar 8 effektiva metoder för att du ska bli bättre på att nå dina mål med träningen.

    Läs mer

  • Ryggträning är viktigt för att förebygga ryggont och dålig hållning.

    Vi går igenom nio av de bästa ryggövningarna som du kan inkludera i ditt ryggpass för bättre och effektivare ryggträning.

    Läs mer
  • Styrketräning för äldre män och kvinnor.

    Vi går igenom fördelar med styrketräning som äldre och viktiga saker att tänka på.

    Läs mer
  • 7 vanliga träningsmyter inom träning och kost.

    Läs några vanliga myter om muskelmassans vikt, magövningar som ger platt mage och punktbränning.

    Läs mer
  • Träningsmetoder som dropset, superset och +9 andra effektiva metoder.

    Enkla förklaringar till varje träningsmetod med teknik och utförande.

    Läs mer
  • Vi går igenom den excentriska och koncentriska fasen i styrketräning.

    Läs mer om hur du kan nyttja den excentriska fasen för att få ut mer av din träning.

    Läs mer
  • Hydrolyserat vassleprotein (Whey Protein) & dess fördelar.

    Vad hydro whey innebär och varför hydrolyserat vassleprotein är det bästa.

    Läs mer
  • Vi går igenom hur du ska göra för att bygga muskler, vilken typ av träning som ger bäst ökningar i muskelmassa och mat för att bygga muskler.

    Läs mer

  • Träna magen med 42 magövningar som kan utföras hemma eller på gym.

    Samtliga magövningar ser du med sammanfattning av hur övningen utförs.

    Läs mer
  • 7 tips för att du ska bli bättre i olympiska lyft.
    Vi går igenom enkla steg som kan hjälpa dig att förbättra dina lyft.

    Läs mer
  • Lär dig pistol squat och att utföra knäböj på ett ben med vår 7-stegs guide.

    Steg för steg guide till dina första pistol squats.

    Läs mer
  • Träna squats med 8 olika typer av knäböj, inklusive förklaringar i text och bild till varje övning.

    Variera din benträning och lär dig nya typer av knäböj med vår guide.

    Läs mer
  • Varför du ska variera din träning, hur du gör och 13 bra tips på träningsmetoder för ökad variation och utveckling.

    Läs mer
  • Överträning symtom, stadier, behandling och konsekvenser av överträning.

    Lär dig förebygga, ta dig ur och behandla överträning.

    Läs mer

  • Lista med vanligt förekommande "träningstermer".

    Termer som används i träningsplaneringar, kostscheman och vanliga träningssammanhang.

    Läs mer
  • Periodisk fasta är en kosthållning som kan hjälpa dig att minska ditt kroppsfett och öka din muskelmassa.

    Lär dig 5 olika typer av periodisk fasta och hur de fungerar.

    Läs mer
  • Träna bänkpress med korrekt teknik för bästa resultat.

    Vi går igenom teknik i bänkpress, tips som gör skillnad samt bra komplement till bänkpress.

    Läs mer