Arkiv

Rygg
  • Kettlebellsving är en övning som är väldigt effektiv, funktionell och väldigt vanlig inom crossfit.

    I denna artikel skriver vi om teknik, utförande och bra kompletterande övningar till kettlebellsving.

    Läs mer
  • Träna facepull för axlar och rygg.

    Genomgång av teknik och tips med kompletterande övningar samt djupgående förklaringar.

    Läs mer
  • Frivändning är en relativt avancerad övning som kräver god teknik och koordination.

    Cleans som frivändningar också kallas, är en gren i olympiska lyft och en vanlig övning inom crossfit.

    Läs mer
  • Totalt 18 olika och effektiva hantelövningar.

    Samtliga med bildillustration och förklaring av teknik och utförande.

    Läs mer

  • Träna hela kroppen med Kettlebell.

    Vi går igenom 15 olika och effektiva övningar med kettlebell att prova under ditt nästa träningspass.

    Läs mer

  • Stora och kompletta marklyftsguiden 2021.

    Vi går igenom teknik i marklyft, vanliga misstag, fördelar samt viktiga tips och utförande.

    Läs mer
  • Träna rygg hemma med kroppsvikt, gummiband eller hantlar.

    Vi listar de 11 bästa, och mest effektiva ryggövningarna som du kan träna hemma.

    Läs mer
  • Isolationsövningar, vilka de är och hur de fungerar.

    Vi går igenom allt om isolationsövningar, samtliga med teknik och utförande.

    Läs mer
  • 12 bra övningarna med skivstång inklusive teknik och utförande.

    Varje skivstångsövning visas med bild, och en beskrivning av hur övningen utförs med korrekt teknik och utförande.

    Läs mer
  • Pulldown med raka armar som även kallas rakarmade latsdrag är en effektiv och isolerande ryggövning.

    Vi går igenom teknik, tips och tränande muskler.

    Läs mer
  • Stående kabelrodd är en skonsam, och isolerande ryggövning.

    I denna artikel förklarar vi stående kabelrodd med teknik och utförande.

    Läs mer

  • Träna hemma med 19 olika bra styrketräningsövningar.

    Varje övning visas med bild, text och ofta en djupgående förklaring av övningens utförande.

    Läs mer
  • Träningspass och övningar med gummiband.

    Lär dig börja träna med gummiband - 9 grundläggande övningar.

    Läs mer
  • Chins och pull ups ger effektiv träning av hela överkroppen.

    Chins är en övning som kan vara av bra hjälp i din resa mot en vältränad rygg och stark överkropp.

    Läs mer

  • Ryggträning är viktigt för att förebygga ryggont och dålig hållning.

    Vi går igenom nio av de bästa ryggövningarna som du kan inkludera i ditt ryggpass för bättre och effektivare ryggträning.

    Läs mer
  • Rumänska marklyft är en bra övning som du bör ha i ditt träningsprogram.

    Lär dig mer om hur rumänska marklyft bäst utförs.

    Läs mer
  • Skivstångsrodd är en av de största och bästa ryggövningarna.
    Vi går igenom teknik och utförande i stångrodd samt vad som är viktigt att tänka på.

    Läs mer
  • Latsdrag är en bra ryggövning och även är ett utmärkt alternativ till chins då du jobbar i en väldigt lik rörelsebana som i chinsen.

    Vi går igenom latsdrag steg för steg i text och videoform.

    Läs mer
  • Sittande rodd med teknik och utförande.

    Tips kring sittande kabelrodd, andningen, startposition och vad du bör tänka på. Läs mer om kabelroddar!

    Läs mer
  • Hantelrodd är en ryggövning som utförs med hantlar.

    Vi går detaljerat igenom hur övningen utförs och viktiga punkter att tänka på.

    Läs mer
  • Omvända flyes är en utmärkt övning som utvecklar din styrka i axlarna och mitten av ryggen.

    Omvända flyes kan utföras stående, sittandes, liggandes alternativt lutande mot en bänk och träffar primärt baksida axlar.

    Läs mer
  • Ryggresning är en utmärkt ryggövning för att träna den nedre delen av ryggen.

    I ryggresningar böjer du kroppen runt höftlederna samtidigt som du håller ryggen är rak.

    Läs mer

  • Vi går igenom latsdrag med smalt grepp.

    Vi går bland annat igenom tränande muskler och hur dem skiljer sig åt mot vanliga latsdrag.

    Läs mer